Jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer, een goed boekenjaar!

Wauw, wat een jaar was 2021. Verandering en een gigantisch probleem van wereldformaat waren wel de dingen die de boventoon voerden voor iedereen. Tegelijk hebben we nog nooit zoveel boeken als ooit tevoren gelezen met z’n allen. Dat er een papiertekort is negeer ik maar even als papieren boekenliefhebber. Wij hebben vele kilometers aan woorden verslonden met ons team. Jullie hebben ons goed weten te vinden en ook wij zijn gigantisch gegroeid en hebben veranderingen doorstaan. Hoog tijd voor een Jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer!

jaaroverzicht 2021 stoerleesvoer

Jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer

In 2021 mochten wij maar liefst 112.000 unieke bezoekers ontvangen. Wow wat zijn wij trots dat wij zoveel mensen hebben mogen inspireren met onze boeken reviews. Waar wij eerst begonnen met alleen kinderboeken reviewen in 2020, zo’n divers en ruim aanbod hebben we inmiddels! StoerLeesVoer is nu interessant voor lezers van 0 tot 100 (of ouder). Het aanbod volwassen boeken en YA groeien gigantisch. En ook onze non-fictie groeit flink naast de fictie. Absoluut het vermelden waard in dit jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer.

Onze vertrouwde themablogs blijven ook geliefd bij jullie. Al is het even wat stiller in onze StoenDoenVoer categorie.. toch staat er een blog daarvan in onze top 10 meest gelezen boekenblogs in ons jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer. We hebben samenwerkingen met bijna 100 uitgevers, groot en klein. En we zijn gegroeid naar gemiddeld 16.000 unieke maandelijkse bezoekers! Wow!

Social Media en in de media

Ook het vermelden waard in dit jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer zijn onze Social media kanalen. We waren al actief op Facebook, Instagram, Pinterest en Twitter. Maar sinds dit jaar ook op TikTok en Youtube. Naast schrijven en fotograferen maken we ook leuke boekenfilmpjes. Onze liefde voor lezen, voorlezen en boeken is zo groot en allround, dat laten we graag op verschillende manieren zien.

Iets waar wij wederom ook trots op zijn om te vermelden in ons jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer is dat we onszelf regelmatig in de media terugzien! Op andere Social media kanalen, op websites en zelfs in boeken. Een mooi overzicht lees je terug in deze blog.

Top 10 Best gelezen boekenblogs van 2021

1. Alfabet opdrachten bij het boek Alfabet van Charlotte Dematons, werd maar liefst 2000 keer bezocht
  2. De mooiste gedichten over poezen en andere dieren werd maar liefst 1922 keer bezocht.
  3. Jacht van Cis Mijer werd maar liefst 1731 keer bezocht.
  4. De pieto toets werd maar liefst 1718 keer bezocht.
  5. Met rekenenogen bekeken , rekenactiviteiten voor kinderen werd maar liefst 1666 keer bezocht.
  6. DIY boekenleggers maken werd maar liefst 1423 keer bezocht.
  7. Muziek voorleesboeken voor peuters werd maar liefst 1410 keer bezocht.
  8. Prentenboeken over groente en fruit werd maar liefst 1274 keer bezocht.
  9. Grote Panda kleine draak werd maar liefst 1255 keer bezocht.
  10. Boeken over seksuele voorlichting voor kinderen werd maar liefst 1171 keer bezocht.

6 van de top 10 reviews zijn themablogs en/of StoerDoenVoer blogs!

jaaroverzicht 2021 stoerleesvoer

Wisselend blogteam

Selena en Ellen zorgen achter de schermen ervoor dat alles omtrent StoerLeesVoer draait en up to date blijft. We hebben een goed contact met maar liefst bijna 100 uitgevers. Maar ook met auteurs, illustratoren, vertalers, ontwerpers en meer mensen die komen kijken bij het maken van een boek. Aan de andere kant krijgen we veel leuke berichten en vragen van lezers die we ook allemaal persoonlijk beantwoorden. Allemaal dingen waar we wederom trots op zijn in dit Jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer.

In sommige maanden van het jaar komen er 2 blogs per dag online, maar de laatste tijd zijn wij gestegen naar 3 blogs per dag. Dat zijn 3 boekenreviews die wij delen, geschreven door ons geweldige blogteam! Af en toe hebben we een gastblogger die het bloggen eens wil uitproberen, maar we werken voornamelijk met een harde kern van bloggers. Soms nemen leden even een blogpauze terwijl anderen meer boeken dan ooit verslinden.

Jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer team update

Nieuw: Lianne, Anouk, Mandy en Emy hebben dit jaar ons team flink versterkt met hun mooie woorden en interessante boeken. Lianne en Anouk verslinden non-fictie in een rap tempo. En lezen met alle liefde ook kinderboeken, soms met en soms zonder hun kinderen. Emy weet altijd haar extra duizendpootsausje over een blog te gieten. In elke review zit bij haar bijvoorbeeld muziek. Mandy begon vanuit haar kennis en ervaring over het leven met autisme, en over het leven op het autistisch spectrum voor meisjes en vrouwen te schrijven. Maar inmiddels leest ook deze duizendpoot mee in vele diverse genres waarmee ze de site mooi mee kleurt.

Afscheid: onze geliefde kindreviewers Rosalie en Elias hebben afscheid genomen. Met pijn in ons hart, hun reviews waren altijd erg populair. Maar we snappen het helemaal. Iets met opgroeien, puberteit en veel meer toffe dingen te doen dan reviewen in je vrije tijd. Delicia nam ook afscheid van het team om meer tijd te hebben voor haar privéleven, zij was de eerste reviewer, toen nog bij MamaScrapelle. Haar vele reviews vind je nog altijd op de site. Ook Kimberly heeft een aantal mooie reviews afgeleverd en voor nu afscheid genomen van haar vaste rol in het team. Net zoals Esther. Allen blijven van harte welkom maar staan voor nu niet als vast onderdeel van het team meer. Uiteraard zijn hun reviews gewoon nog te lezen.

Harde kern: onveranderd is de harde kern bestaande uit Kelly, Joyce, Elles, Chantal en Tanja. Tanja heeft het reviewen tijdelijk even op een lager pitje gezet maar is zeker nog onderdeel van het team. De rest is en blijft lekker bezig met waar ze goed in zijn: mooie reviews afleveren met goede foto’s en soms een filmpje! Ook Ellen en ikzelf zijn actief met reviews maken. Ellen komt uit een pittige burn-out waar ze uit aan het krabbelen is. Maar toch heeft ze altijd actief deelgenomen aan de site binnen wat er mogelijk was.

Meer weten over de teamleden en hun reviews? Klik hier voor de teampagina

Doelen 2022

Nu zul je denken, met zoveel goede resultaten en zo’n fijn team heb je toch geen wensen meer? Maar in dit Jaaroverzicht 2021 StoerLeesVoer hebben wij als blogteam natuurlijk ook onze doelen voor 2022 bepaald. Selena en Ellen hopen in 2022 met nog meer uitgevers goede samenwerkingen te krijgen om elke dag 3 boekenreviews online te kunnen zetten. Daarnaast hopen wij onze Social media volgers omhoog te krijgen en natuurlijk de bezoekcijfers. In januari 2021 hadden wij 8900 unieke bezoekers per maand. In december 2021 waren dit 16.000 unieke bezoekers. Voor 2022 hopen wij met onze mooie reviews de 25.000 unieke bezoekers per maand te krijgen.

Daarnaast mogen wij van uitgevers steeds vaker leuke winacties organiseren en hoe leuk is het om blije volgers te hebben die boeken mogen krijgen. Voor zichzelf, voor hun kinderen of om weg te geven. Samen gezellig lezen met je kind op de bank, ogen weg van een schermpje en gericht op boeken. Goed voor de leeskilometers en het plezier in lezen. Jong geleerd is oud gedaan zullen we maar zeggen.

Nu vroegen wij ons wel een paar dingen af waar jij als lezer en volger van StoerLeesVoer misschien wel antwoord op wil geven? Hoeft natuurlijk niet op alle vragen, maar een paar zou al leuk zijn.

• Welk type boeken lees je zelf graag?
  • Lees jij voor aan je kinderen?
  • Hoeveel boeken heb je nog liggen om te lezen?
  • Wat is jouw favoriete boek waar wij eigenlijk een review over zouden moeten schrijven?
  • Mis je een categorie/ type boek op StoerLeesVoer waar jij graag meer boekrecensies over zou willen lezen?

Namens het hele team van StoerLeesVoer wensen wij jullie een gelukkig nieuwjaar vol leesplezier toe!

Oproep: wil jij graag eens een boek reviewen? Mis je een boek op onze site? We hebben altijd plek voor gastbloggers en zelfs voor vaste boekreviewers. Stuur een email met jouw motivatie of voorstel naar selena@stoerleesvoer.nl en wie weet zie jij jouw review terug in 2022 op onze boekenblog!

Selena
Delen is enorm lief

Ik ben een echte trotse boekennerd. De liefde voor verhalen was onderdeel van mijn opvoeding en deze passie geef ik nu weer door aan mijn twee dochters en kinderen op mijn werk. Lezen, voorlezen en boeken zijn een wereld waar ik graag in verdwaal. En tijdens mijn dwalingen zoek ik de woorden zodat ik het weer met jullie kan delen op StoerLeesVoer.