Dit is content marketing, een nieuw basiswerk

Toen ik Dit is content marketing zag in de gids van Lannoo Campus was ik direct geïnteresseerd. Ik was aan het bijleren over SEO en blog ook al een tijdje, graag leer ik ook bij over marketing. Content marketing is enorm ontwikkeld de afgelopen jaren en is zelfs erg belangrijk geworden. Dit nieuwe basiswerk is geschreven door een team met ervaring. Ik ben dus erg nieuwsgierig welke inzichten zij kunnen bieden.

Dit is content marketing | Een nieuw basiswerk

Dit is content marketing

Een mooi, groot en hardcover boek vol met informatie. Dit is content marketing is een mooi leerboek om te zien van binnen en buiten en is vrij zwaar om vast te houden. Het is mooi ontworpen en gedrukt, dit vind ik altijd positief bijdragen aan mijn ervaring. Het enige dat mij opviel is dat er bij de interview pagina’s gele tekst over blauwe vlakken loopt. Zelf zou ik een andere designkeuze gemaakt hebben en ben ik bang dat dit niet voor iedereen prettig leest. Deze pagina’s komen niet zo veel voor dus verder stoorde het mij niet echt. Dezelfde kleuren komen door het boek terug en passen goed bij de sfeer van aan het leren zijn.

Het boek begint simpel en rustig zodat je in kan komen in het onderwerp en met de juiste mindset aan de stof begint. Hoewel er erg veel informatie in dit boek staat is het gemakkelijk om de aandacht erbij te houden en de stof tot je te nemen. Dit is te danken aan een afwisseling van voorbeelden, opdachten, toe te passen modellen, interviews en veel meer divers materiaal. Het is niet alleen praktisch, maar ook visueel en toepasbaar.

Verder met content marketing

Door de opdrachten en relevante voorbeelden kun je direct aan de slag met de stof uit Dit is content marketing. Alles is helder gebracht en gemakkelijk te begrijpen, ook als je hier net aan begint. Heb je al meer ervaring op dit vlak, dan is sommige stof waarschijnlijk al bekend. Toch zal er ook dan veel relevant en leerzaam zijn. Dit door de voorbeelden, interviews en toepassingen in het boek, en de diversiteit aan ervaring van de auteurs.
Achterin het boek zijn zelfs nog lijsten met inspiratie voor websites om te bezoeken en boeken om te lezen. Als je dus de smaak te pakken hebt en verder wil met content marketing, hier hoeft nog geen einde te zijn.

Methodes, inzichten en bedrijfsgeheimen

Op bovenstaande fotos zie je voorbeelden van het frisse, rustige design door het boek heen. Ook kun je zien dat er verschillende voorbeelden en media worden gebruikt. The content lifecycle, zoals op de middelste foto, komt regelmatig terug doorheen het boek. Deze bestaat uit TOFU, MOFU en BOFU en helpt bij het mappen van verschillende onderdelen van je marketingfunnel. Klinkt dit onduidelijk? Het is enorm simpel als je het leest of je er in verdiept en is een leuk voorbeeld van de tools die Dit is content marketing te bieden heeft.
Wil je hier meer over leren? Dan is dit boek zeker een aanrader. Ook brachten de auteurs van dit boek al eerder een boek uit over content marketing. Hoewel Dit is content marketing nieuwer is kan deze ook interessant zijn om te bekijken.

De auteurs

Dit is content marketing is geschreven door Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens. Allemaal hebben zij op hun eigen manier relevante ervaring. In dit boek delen deze vier Belgische experts hun ervaring en insider tips. Tijdens het lezen merk je dat zij allemaal hun eigen vakgebied en ervaring hebben. Dit vond ik leuk om te lezen en liet ook zien dat je marketing op verschillende manieren kan benaderen en dit diverse discipines vergt. Mocht je meer willen weten, hier kort enkele informatie;

  • Bart Lombaerts
    Schreef het boek Meaningful Marketing
    Head of content bij SPYKE en docent
  • Wouter Temmerman
    Journalist, sterke believer van de meerwaarde van journalistiek gemaakte content voor merken
  • Koen Denolf
    Contentprofeet – schrijver, opiniemaker, spreker, lesgever, vlogger
  • Michel Libens
    CEO van propaganda, marktleidend contentmarketingbureau

Specificaties Dit is content marketing

Auteur: Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens | UitgeverLannooCampus | Tweede druk: februari 2021, derde druk maart 2022 | 9789401472357 | 278 pagina’s | Meer informatie vind je bij je lokale boekhandel of klik hier voor Bol

Welk woord of thema spreekt jou aan in een boek? Klik op een woord en ga naar boeken toe in dit thema!

avontuur boekenserie culturen dieren diversiteit emoties familie fantasie fantasy filosofie geheimen geschiedenis gevoelens gezondheid graphic novel grappig het leven humor jezelf zijn klassieker klimaat kunst liefde maatschappij magie mentale gezondheid mindful mysterie natuur oorlog opgroeien politie prentenboek roman school seizoenen spannend sprookjes sterke vrouw thriller verhalenbundel vriendschap weetjesboek wereld zoekboek

Jasmijn
Delen is enorm lief

Hallo! Ik ben Jasmijn, leesgek en blogger. Mijn blog heet Boektuin. Dit ontstond toen ik mij realiseerde dat ik al een groot deel van mijn leven lees en hier meer mee wilde doen. Mijn ouders lezen beide veel en mijn vader werkte bij een uitgeverij. Zelf werkte ik tijdelijk bij een drukker en grafisch vormgever, door de jaren leerde ik dat ik gek ben op boeken. De papiersoorten en cover designs maar ook de verschillende verhalen en werelden om je in te begeven. Het meeste lees ik thrillers, non-fictie en literatuur. Toch ben ik ook gek op fantasy, young adult en feelgood. De afwisseling vind ik heerlijk. Nu ik deze passie deel met anderen leer ik steeds weer nieuwe schrijvers en boekenliefhebbers kennen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bericht reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.